HTML

Szauna imádó Blog

Hasznos tudnivalók a szaunázás világából! Az alábbi cikkekkel kedveskedni szeretnénk minden szaunát kedvelő kedves olvasónknak.

Friss topikok

Tanácsok kezdő szaunázóknak!

2011.10.18. 20:49 Joe De Miro

Tanácsok kezdő szaunázóknak!

 

 

 

Egyszer mindannyian kezdők voltunk, szaunázás terén. Azt szeretnénk, hogy Ön, mint kezdő, teljes mértékben élvezze és érezze a szaunázás kedvező hatásait.

 

Lehetséges, hogy egy bizonyos „megszokási időszakra” lesz szüksége. Ha aggódik a nagy meleg miatt – talán a szíve végett -, arra gondoljon, hogy olyan pácienseket kezelnek szaunával, akiknek szívinfarktusa volt, méghozzá azért, hogy ne legyen újabb. A félelem szaunázás közben indokolatlan és kedvezőtlen; csak az gyorsíthatja a pulzusunkat. Úgy lépjen be a szaunába, hogy előtte hideg vízzel benedvesíti arcát, de teste maradjon száraz.

 

Nem a magas hőmérséklet, hanem az időtartam terheli a szívet. Ezért a középső padon helyezkedjen el. Ha nyugodtan ül vagy fekszik, nem tornázik, és nem beszélget, akkor 10 perc is teljesen veszélytelen. De ne legyen 8 percnél kevesebb, különben nem melegszik fel testünk elégé.

 

Ha eleinte kevésbé izzad, gondoljon az elpárolgott verejtékre. 6-10 alkalom alatt belejövünk az izzadásba. A meleg után ne felejtsük el a friss levegőt! A testnek kell az oxigén. Ne aggódjon a megfázás miatt, ha kint fagy van, eső vagy hó. Megfázás lehetetlen. Ha közben zavarja a verejték a bőrön, akkor röviden zuhanyozzon hideg vízzel.

 

Ha úgy érzi, hogy eleinte nem bírja a hideg vizet, akkor zuhanyozzon először langyosan, de ne túl melegen. Idővel fokozatosan hidegebb vízzel próbálkozzon.

 

Minden esetre a bőrnek, annak véredényeinek és érzékeny idegeinek, kell a hideg lehűtés. A hideg medence nem szükséges, de a zuhany igen. És utána ne felejtsük el a meleg lábfürdőt.

 

Abban az esetben, ha beszámolónk elolvasása után, még mindig kétségei vannak, hogy Ön használhatja e a szaunát beszéljen orvosával.

 

 

 

 

Bevált szabályok:

 

Mi a helyes?                                                                                             Miért?

 

 

 

 

Kezdés

 

 

Megerőltetés vagy izgalom                                                           – Testünk, anélkül hogy megkárosodjon,

után 15-30 perc pihenés                                                              tudjon reagálni a nagy hőre

1-2 órával étkezés után szaunázni                                                – ne szenvedjünk vércukorhiányban

esetleg egy kis kenyér vagy édesség

elfogyasztása

gondos testhigiénia, megtörölközni                                              – nagy izzadás, higiénia

a szaunázás előtt                                                                          – tekintettel a társainkra

 

 

 

 

A szaunában

 

 

Második v. harmadik padon feküdni                                           – „Inkább intenzívebb, de rövidebb”;

vagy ülni (lábak ülésmagasságban)                                              kíméli a szívet és a vérnyomást

8-12 perc (max. 15 perc) a melegben                                           – Ennyi idő elég a „felmelegítésre”

                                                                                             és az izzadáshoz

szaunából való kilépés előtt felülni                                              – a test alkalmazkodása a függőleges

(mint egy széken)                                                                       tartáshoz

 

 

 

 

A szauna kamra elhagyása után

 

 

Rövid úton a levegőre, ott járni                                                    – tüdőknek kell a külső levegő, test azáltal sok

                                                                                                    oxigént kap

időtartalom: nem addig amíg                                                       – bőrnek szüksége van a melegre a lehűtés

elkezdünk fázni                                                                           fázisához

lehűtés hideg zuhany alatt, nyomás                                              – elősegíti a vér visszaáramlását

nélkül, a perifériától a szív felé                                                    a szívbe

hideg vizes medence                                                                    – erős véredény reakciót jelent, vérnyomás

                                                                                                    átmenetileg nő

leülni, közben meleg lábfürdő (4-5 perc)                                     – egész bőrben reflex, vérellátás nő

ismétlő lehűlés (medence)                                                           – eltávolítja a felvett meleget, meggátolja az „ utóizzadást”

 

összesen 2 – 3 „szauna menet”


Felöltözni (lábakat először)                                                          – gátolja a túl nagy lehűlést

és ha szükséges ½ órás pihenés

(betakarva)

 
 
Mit ne tegyünk                                                                               Elkerülendő következmények

 

 

 

 

Kezdés

 

 

túlhajszolt állapotban szaunázni                                                   – korlátozhatja a szaunát jó hatásaiban

éhesen szaunázni                                                                         – ájulásveszély

váltott zuhany az elején                                                                – haszontalan időpocsékolás

vizesen a szaunába menni                                                            – késő izzadás

 

A Szaunában

 

 

izmok megterhelése, gimnasztika                                                 – terheli a lélegzést és a vérkeringést

sokat beszélni

hosszú tartózkodás az alsó padon                                                – túlterheli a szívet

testfelület kefélése                                                                       – terheli a vérkeringést, zavar másokat

 


A szauna kamra elhagyása után


 meleg zuhany                                                              – terheli a lélegzést és vérkeringést

„ utóizzadás” felöltözve vagy                                                       – meghűlésveszély

melegvizes medencében

túlzott lélegzés külső levegőn                                                       – görcsrohamot okozhat

túl erős vízsugár                                                                          – ájulásveszély

medence használata az előtte                                                        – szennyezett medencevíz

való zuhanyzás nélkül

meleg lábfürdő kihagyása                                                            – késelteti a vérkeringés normalizálódását

hideg lábfürdő                                                                             – görcsveszély a lábban

torna, úszás                                                                                 – vérkeringés túlzott megterhelése

túlzott szappanhasználat                                                              – megkárosítja a bőr pH-értékét

 

 A végén 

meztelenül álldogálni                                                                   – meghűlés veszélye

pihenés takarózás nélkül

  

 

 

Ami a szaunázáshoz szükséges

 

 

A legjobb hatások elérésére, egy teljes szauna-berendezés szükséges, felmelegítésre és lehűtésre, izzadásra, levegőn való lehűtésre és víz alkalmazására.

 

Egy helyes, mindig kellemes szaunázáshoz néhány felszerelés, kiegészítés és kellemes, élvezethozó eszközre lehet szükség.

 

Nem csak a szauna-berendezésre gondoljon, hanem minden olyan dologra, amellyel saját magunkat felszerelhetjük. A bőrnek különösen sok ápolásra van szüksége és szaunázás után, a legjobb szerek alkalmazására.

A szaunázás sokat jelent, de nem mindent, amit az egészségért és jólétért tehetünk. Egy kezdés, amihez fontos a természetes táplálék, ápolás és életmód.

 

Ha kedvet kapott egy saját szauna megrendeléséhez, kattintson a www.saunabau.hu oldalra és tekintse meg ajánlatainkat!

 



 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szaunaimado.blog.hu/api/trackback/id/tr503312831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.